Subject: FW: Kaasamiskiri - VV algatatud karistusseadustiku ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsiooniväärteod) eelnõu 441 SE
From: "Kohtud info" <[email-masked]>
To: "Estra Lutus" <[email-masked]>
Date: Mon, 23 Sep 2024 12:37:43 +0300

From: Raini Laide <[email-masked]>
Sent: Monday, September 23, 2024 12:24 PM
To: [email-masked]; Riigikohus Info mail <[email-masked]>;
Info <[email-masked]>; [email-masked]; Prokuratuurid info
<[email-masked]>; Harju MK info <[email-masked]>; virumk.info
<[email-masked]>; Tartumk info <[email-masked]>; Pärnumk info
<[email-masked]>; talrk menetlus <[email-masked]>; Tarturk
info <[email-masked]>; [email-masked]; [email-masked];
kapo.info <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: Kaasamiskiri - VV algatatud karistusseadustiku ja sellega
seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsiooniväärteod) eelnõu
441 SE

Lugupeetud koostööpartner
23.09.2024  1-1/15-441/1

Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku ja sellega seonduvalt
teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsiooniväärteod) eelnõu  441 SE
menetlemine Riigikogus.

Vabariigi Valitsuse algatatud karistusseadustiku ja sellega seonduvalt
teiste seaduste muutmise seaduse (sanktsiooniväärteod) eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/7486134e-0f50-4cbf-b2fd-7
7a0dea02efe/Karistusseadustiku%20muutmise%20ja%20sellega%20seonduvalt%20te
iste%20seaduste%20muutmise%20seadus%20(sanktsiooniv%C3%A4%C3%A4rteod/> 441
SE võeti Riigikogu menetlusse 28.05.2024 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on
õiguskomisjon.
Eelnõu peamine eesmärk on muuta sanktsioonirikkumiste menetlus tõhusamaks.
Eelnõu on seotud Euroopa Liidu õiguse rakendamisega. Euroopa Liit on
kehtestanud 13 sanktsioonipaketti seoses Venemaa tegevusega, mis
destabiliseerib olukorda Ukrainas. Euroopa Liidu kehtestatud piiravate
meetmete rakendamise küsimus, mh asutuste pädevuse küsimus, tuleb
lahendada riigisiseselt. Eelnõu on seotud ka Euroopa Parlamendi ja nõukogu
direktiiviga (EL) 2024/1226, 24.04.2024, mis käsitleb liidu piiravate
meetmete rikkumisega seotud kuritegude määratlemist ja nende eest
mõistetavaid karistusi ning millega muudetakse direktiivi (EL) 2018/1673.
Eelnõus on silmas peetud direktiivis sätestatud miinimumnõudeid Euroopa
Liidu piiravate meetmetega kehtestatud kauba sisse- või väljaveo keelu ja
strateegilise kauba rikkumiste kriminaliseerimisele.
Eelnõu on suunatud Riigikogu täiskogu päevakorda esimesele lugemisele
25.09.2024.
Pöördun teie poole õiguskomisjoni esimehe Andre Hanimägi palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 08.10.2024 aadressil
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel
eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/7486134e-0f50-4cbf-b2fd-7
7a0dea02efe/Karistusseadustiku%20muutmise%20ja%20sellega%20seonduvalt%20te
iste%20seaduste%20muutmise%20seadus%20(sanktsiooniv%C3%A4%C3%A4rteod/> 441
SE kaardil.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei
õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja
T: +372 631 6450
Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.
 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee